Újabb szakember távozik a Ferraritól?
Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy újabb meghatározó mérnök hagyja el a Ferrarit James Allison után. Változások Maranello aerodinamikai részlegén.
Amikor James Allison 2014-ben belevetette magát a munkába a Ferrarinál, nem csak azért vette kezdetét új korszak az istálló életében, mert új technikai igazgató érkezett. A brit több korábbi lotusos munkatársát is Maranellóba csábította, hogy együtt tegyék újra sikeressé a vörösöket. Miután a Scuderia a Német Nagydíj előtt bejelentette Allison azonnali távozását, már lehetett hallani pletykákat arról, hogy ezek után saját emberei közül is kiválhatnak páran a csapatból. Most egyre inkább úgy tűnik, valóban így lesz.
A Motorsport olasz kiadása arról számolt be, hogy az átszervezés alatt álló vörösöknél újabb változás történik éppen. Úgy tudják, az aerodinamikai részleg élére David Sanchezt nevezték ki, aki évek óta az istálló egyik vezető aerodinamikai mérnöke. Ezen pozíciót eddig az Allisonnal együtt Olaszországba szerződő Dirk de Beer töltötte be, akinek pár hete már előrevetítették távozását. Minden jel arra utal, hogy a szakember ezúttal is követi főnökét – akárhol is köt majd ki Allison végül.
David Sanches 2005-ben a Renault aerodinamikai részlegén tűnt fel a Forma–1-ben, majd két évvel később a McLarenhez szerződött. Ott együtt dolgozott Pat Fryjal, a Ferrari korábbi technikai igazgatójával, aki végül a Scuderiához hívta négy évvel ezelőtt.
Minél több a változtatás, annál kevesebb a változás?
A Ferrari vezetői a közelmúltban előrebocsátották: Allison távozásával jelentős strukturális változtatást is végrehajtanak a csapaton belül. Miközben eddig egy vezető személyiség köré épült a csapatuk, most saját embereikkel próbálják feltölteni a hézagokat, vezér helyett pedig csapategységgel és összefogással, kevésbé piramisszerű rendszerrel tennének a sikerért.
De Beer távozása ilyen szempontból illik a képbe. Más kérdés, hogy a csapat ezzel mintha kezdene visszafordulni az Allison előtti időszak irányába…
A korábban többek között a Jordan-istálló technikai igazgatójaként is dolgozó Gary Anderson az Autosport hasábjain nemrég arról értekezett, hogy a szakembercserékkel járó szemlélet- és koncepcióváltásokkal rendre éveket kell adni ahhoz, hogy sikeressé forrják ki magukat, és Allison távozását már csak ezért is aggasztónak látja.
„Egy technikai igazgatónak víziókkal kell rendelkeznie. Látnia kell a kirakós egészét, tudnia, hogyan kell összerakni egy F1-es autót, valamint kihozni a legjobbat valamennyi területből, a jó teljesítményt az autóból minden hétvégén. Igen, szükség van a már bizonyított mérnöki koncepciókra, de a ráérzésre is, melynek révén a technikai igazgató nemcsak az autó koncepciójáról, de a csapat fejlődési irányáról is dönt. Ennek eredményét csak akkor érezhetjük, ha már stabilitás jellemzi a csapatot. Akár évekig is eltarthat, mire ez kialakul, de a Ferrari már azt megelőzően változtat, hogy hagyott volna elég időt arra, hogy kiforrja magát a folyamat” – mutatott rá.
Szerinte a Ferrari helyzete emiatt annál kisebb mértékben fog változni, minél több átszervezést hajtanak végre. „Én attól tartok, hogy amíg a Ferrari nem épít a hosszabb távú stabilitásra és bízik meg száz százalékig hosszú távon azokban, akiknek a sikerek elérését jelölte ki feladatául, addig ugyanazt a csapatot fogjuk látni, amelyet ma. Állandóan hullámzó teljesítménnyel, mint a jojó” – vetítette előre.