Vörös riasztás: A Mercedes emel a téten!
2015.04.07 18:20
Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója már a sepangi futamot követően elismerte: Sebastian Vettel meglepő győzelme amolyan vészjelzésként ébresztette fel csapatát. Az azóta eltelt időszakban a németek alaposan kielemezték a vereség okát, és azt is megvitatták, milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy elkerüljék a hasonló kudarcok megismétlődését.
„Malajzia után igencsak elgondolkodtunk. A sportágnak talán jót tett az eredmény, de számunkra ez egyfajta ébresztő volt. Nem szabad hasonlót megengednünk magunknak, és bár mindkét versenyzőnkkel a dobogóra állhattunk, az autó minden egyes területét megvizsgáltuk, hogy lássuk, min lehet még javítani. Az ellenfelünk emelte a tétet, most rajtunk a sor. Minden lehetőségünkből ki kell hoznunk a maximumot” – adta ki a jelszót Sanghaj előtt Wolff.
Paddy Lowe, az istálló technikai vezetője elmondta, a legfőbb problémát a gumikezelés okozta számukra a versenyen – amit nem szabad félvállról venniük. „A még malajziai léptékekkel is kivételesen magas pályahőmérséklet nagyban hozzájárult ehhez, ennek ellenére létfontosságú, hogy olyan autónk legyen, amely minden pályán és minden körülmények között jól teljesít. Tehát van min dolgoznunk ezen a téren” – fogalmazott Lowe.
A Mercedes ugyanakkor nem számít hasonló nehézségekre a várhatóan jóval hűvösebb kínai hétvégén. Mi több, a címvédő gárda teljesítményjavulásban bízik, mivel egy sor új aerodinamikai elem bevetését tervezi – mintegy reagálva a Ferrari ugrásszerű előretörésére. „Kína másfajta kihívást jelent számunkra. A hőmérsékletek évről évre változóak, de alapvetően alacsonyabbak. Ráadásul ez a pálya az autó elejét terheli meg inkább – szemben Sepanggal –, ezért érdekes lesz látni, miként alakulnak rajta az erőviszonyok. Egyértelmű, hogy komoly kihívónk akadt a bajnokságban, így teljes gőzzel folytatnunk kell a munkát, hogy javítsunk a teljesítményünkön” – fogalmazott Lowe.
A Sepangban másodikként célba érő, s a bajnoki tabellát három pont előnnyel vezető Lewis Hamilton bízik abban, hogy csapata úrrá lesz a kialakult helyzeten. A csapata utolsó kerékcseréjekor alkalmazott gumitaktikáját Malajziában még bíráló kétszeres bajnok azt is kiemelte, ma már belátja, mérnökeinek volt igaza, amikor a keményebb keveréken küldték őt pályára a hajrában. „A maláj hétvége nehéz volt. A forróságban mindig így van, de pénteken az autóval volt problémánk, szombaton esett az időmérőn, vasárnap pedig nem a tervek szerint alakult a versenyünk – így a mostani hétvége a megszokottnál is nagyobb kihívás volt. Összességében úgy vélem, jó döntéseket hoztunk, de mindig van még hová fejlődni. Keményen dolgoztunk, hogy Kínára mindent alaposan kielemezzünk” – fogalmazott a címvédő.
Komolyan veszi a Ferrari által jelentett fenyegetést a Mercedes. A németek Kínában egy sor aerodinamikai újítással állnak elő, hogy visszavágjanak a Maláj Nagydíjon elszenvedett vereségért.
Forrás:Boxutca
Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója már a sepangi futamot követően elismerte: Sebastian Vettel meglepő győzelme amolyan vészjelzésként ébresztette fel csapatát. Az azóta eltelt időszakban a németek alaposan kielemezték a vereség okát, és azt is megvitatták, milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy elkerüljék a hasonló kudarcok megismétlődését.
„Malajzia után igencsak elgondolkodtunk. A sportágnak talán jót tett az eredmény, de számunkra ez egyfajta ébresztő volt. Nem szabad hasonlót megengednünk magunknak, és bár mindkét versenyzőnkkel a dobogóra állhattunk, az autó minden egyes területét megvizsgáltuk, hogy lássuk, min lehet még javítani. Az ellenfelünk emelte a tétet, most rajtunk a sor. Minden lehetőségünkből ki kell hoznunk a maximumot” – adta ki a jelszót Sanghaj előtt Wolff.
Paddy Lowe, az istálló technikai vezetője elmondta, a legfőbb problémát a gumikezelés okozta számukra a versenyen – amit nem szabad félvállról venniük. „A még malajziai léptékekkel is kivételesen magas pályahőmérséklet nagyban hozzájárult ehhez, ennek ellenére létfontosságú, hogy olyan autónk legyen, amely minden pályán és minden körülmények között jól teljesít. Tehát van min dolgoznunk ezen a téren” – fogalmazott Lowe.
A Mercedes ugyanakkor nem számít hasonló nehézségekre a várhatóan jóval hűvösebb kínai hétvégén. Mi több, a címvédő gárda teljesítményjavulásban bízik, mivel egy sor új aerodinamikai elem bevetését tervezi – mintegy reagálva a Ferrari ugrásszerű előretörésére. „Kína másfajta kihívást jelent számunkra. A hőmérsékletek évről évre változóak, de alapvetően alacsonyabbak. Ráadásul ez a pálya az autó elejét terheli meg inkább – szemben Sepanggal –, ezért érdekes lesz látni, miként alakulnak rajta az erőviszonyok. Egyértelmű, hogy komoly kihívónk akadt a bajnokságban, így teljes gőzzel folytatnunk kell a munkát, hogy javítsunk a teljesítményünkön” – fogalmazott Lowe.
A Sepangban másodikként célba érő, s a bajnoki tabellát három pont előnnyel vezető Lewis Hamilton bízik abban, hogy csapata úrrá lesz a kialakult helyzeten. A csapata utolsó kerékcseréjekor alkalmazott gumitaktikáját Malajziában még bíráló kétszeres bajnok azt is kiemelte, ma már belátja, mérnökeinek volt igaza, amikor a keményebb keveréken küldték őt pályára a hajrában. „A maláj hétvége nehéz volt. A forróságban mindig így van, de pénteken az autóval volt problémánk, szombaton esett az időmérőn, vasárnap pedig nem a tervek szerint alakult a versenyünk – így a mostani hétvége a megszokottnál is nagyobb kihívás volt. Összességében úgy vélem, jó döntéseket hoztunk, de mindig van még hová fejlődni. Keményen dolgoztunk, hogy Kínára mindent alaposan kielemezzünk” – fogalmazott a címvédő.